Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkor

Som konsument som handlar hos MyScreens AS omfattas du av KonsumentköplagenKonsumenttjänstlagen och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

1. Tillämplighet

MyScreens Allmänna Försäljningsvillkor för Produktleverans – Konsument gäller från och med ovan angivet datum och ersätter alla tidigare av MyScreens publicerade försäljningsvillkor. För företagskunder gäller Allmänna Försäljningsvillkor för Produktleverans – Företag.

2. Produktinformation

Varorna som presenteras på MyScreens webbsida utgör MyScreens ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på MyScreens webbsida och i övriga publikationer har informationen på webbsidan företräde.

Generell information om produkterna på MyScreens webbsida (innefattande information om en produkts egenskap och funktion) lämnas på respektive produktsida. MyScreens hänvisar till produktmanualen, alternativt till respektive tillverkare för mer information. För digital mjukvara hänvisar MyScreens till produktförpackningen för utförlig information om vilken maskin- och programvara som krävs för att använda det digitala innehållet.

3. Priser och frakt

Aktuella priser på produkter lämnas på MyScreens webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

MyScreens äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Mellan MyScreens och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.

Frakt tillkommer på några leveranser. Den totala fraktkostnaden beräknas vid beställning då det framgår vilka fraktsätt som är valbara samt kostnader för detta.

4. Betalningsvillkor

Som kund är du medveten om och accepterar att genomförandet av ett köp på MyScreens webbsida innebär ett betalningsansvar.

Betalning kan erläggas genom kort- eller direktbetalning via internetbank. Du kan även välja betalning mot faktura eller delbetalning/konto. Samtliga betalningar administreras av Klarna Bank AB (publ) som i dessa fall ansvarar för kreditbedömning, avisering och mottagande av betalning. Notera att fordran i dessa fall kommer att överlåtas till Klarna Bank AB (publ) och betalning med befriande verkan kan därför bara ske till Klarna Bank AB (publ) på det konto som anges på fakturan. Vid betalning via faktura/delbetalning kan en kreditprövning komma att göras.

Vid försenad betalning utgår avgift för betalningspåminnelse samt dröjsmålsränta enligt Klarna Bank AB (publ):s villkor för faktura och delbetalning/konto.

5. Beställning och orderbekräftelse

Genom att genomföra ett köp hos MyScreens accepterar du dessa Allmänna Försäljningsvillkor. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa villkoren i sin helhet, samt godkänner behandling av dina personuppgifter enligt nedan.

Försäljning görs inte till omyndig eller beställare under 18 år.

Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse rubricerad ”Tack för din beställning” via e-post. Denna mottagningsbekräftelse utgör en orderbekräftelse med information om innehållet i beställningen. Bindande avtal kommer till stånd vid orderbekräftelse till kunden.

6. Ändring/avbeställning av order

Du har möjlighet att ändra din order fram till beställningen expedieras hos MyScreens. Ändring kan ske per telefon till orderavdelningen på 073-426 71 71 eller per e-post: info@myscreens.se Efter att din order expedierats kan ändringar inte göras. Observera att om du förskottsbetalar din order kan inga ändringar göras efter att betalningen är genomförd.

Myscreens är dock inte bunden av avtalet om det förekommit skriv-, pris- eller skrivfel i erbjudandet från säljaren i beställningslösningen i webbutiken.

Säljaren förbehåller sig rätten att ångra beställningen om leverantören inte har varan i lager, eller om det skulle bli väsentliga ändringar i leverantörsavtalet eller om leverantören har en vistelse i produktion.

7. Leverans

MyScreens normalt kan skicka varan inom 2-4 veckor efter beställning. Om en leverans är försenad meddelar MyScreens dig om detta genom meddelande till den e-postadress du angivit. Information lämnas även om ny leveranstid. 

Din order levereras till närmaste utlämningsställe om kollit väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Pall eller gods med vikt över 35 kg lämnas på tunggodsterminal. Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för Mypack.

Notera att varor inte kan avhämtas hos MyScreens. Order hos MyScreens kan inte heller dellevereras. Bor du längs lantbrevbärarlinje kan du inte beställa varor med Hempaket.

Om paket ska lösas ut får du via avisering information om var och när paketet ska lösas ut. MyScreens står risken för varan tills varan är utlämnad till dig.

Leverans kan endast ske inom Sverige.

Outlösta paket debiteras en avgift för att täcka MyScreens kostnader för frakt och administration. Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den i enlighet med dessa villkor.

8. Ångerrätt

Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt, men då våra produkter framställs speciellt efter dina behov, bortfaller ångerrätten när tillpassningen påbörjats. När du godkänner ditt köp på hemsidan och accepterar våra försäljnings- och leveransvillkor accepterar du samtidigt att tillpassningen kan påbörjas och att ångerrätten därmed bortfaller. 

Ångrar du köpet anmodar vi dig att kontakta oss snarast möjligt då vi vill försöka att stoppa ordern och därmed upphäva köpet för dig.

Du har rätt att undersöka varan i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Du kan dock bli skyldig att ersätta MyScreens för varans värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris.

9. Reklamation

Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de ska, samt att de har förväntade egenskaper.

Önskar du göra gällande fel i beställd vara ska du inom skälig tid från att felet upptäcktes, eller borde ha upptäckts, kontakta MyScreens. Reklamation får inte ske senare än 3 år efter mottagandet av en vara.

En reklamation görs via mitt konto/orderhistorik på MyScreens webbsida, där du skapar ett ärende för att erhålla ett returnummer. Syftet med returnumret är att underlätta identifikation och administration av återköpet. Notera att erhållande av ett returnummer inte innebär att reklamationen är godkänd. Varan ska därefter returneras till MyScreens. Ditt returnummer är giltigt under 14 dagar, under vilken tid produkten bör ha kommit MyScreens tillhanda.

När varan returnerats och reklamationen godkänts kompenserar MyScreens dig i enlighet med reglerna i konsumentköplagen (1990:932) genom reparation av befintlig produkt, genom en ny likvärdig produkt eller genom att du återfår din betalning för produkten (inkl. eventuella övriga kostnader). Återbetalning sker så snart som möjligt och inte senare än inom 14 dagar från det att MyScreens tagit emot varan från dig och konstaterat att du haft rätt att reklamera ditt köp.

MyScreens kontrollerar/testar insända varor i enlighet med den felbeskrivning som du uppgivit, det är därför en fördel om den är så utförlig som möjligt. Om varan befinns vara felfri debiteras en avgift för felsökning och frakt för att täcka MyScreens kostnader för returen.

10. Retur

Returer (med anledning av utnyttjande av ångerrätt, på grund av reklamation eller öppet köp) bör återsändas i originalförpackning eller i annan för produkten lämplig förpackning, samt väl förpackade i av PostNord godkänt ytteremballage (exempelvis brun wellpappkartong). Varor som levererats på pall (LCD-TV, Plasma-TV och liknande) måste, om de returneras, lastas på pall för att undvika att varan skadas under transporten. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund.

Vid utnyttjande av ångerrätt, öppet köp samt reklamation står du kostnaden för retur och du har ansvar för produkten till dess att den kommit MyScreens tillhanda. Vid godkänd reklamation erhåller du dock ersättning för fraktkostnad.

Vid retur med av MyScreens utsänd adresslapp (som erhålls vid kontakt med MyScreens avseende ångerrätt) står MyScreens risken för varan från det att du lämnar den på posten.

Returer skickas till följande adress:
Myscreens AS
Seminarbakken 11
9008 Tromsø, Norway.

11. Transportskador

Det är viktigt att du säkerställer att ditt paket är oskadat när du får det. Om ditt paket är skadat, be ombudet göra en notering om skadan vid utlämning eller säg att du inte vill ta emot paketet pga. skadan. Eventuell transportskada ska anmälas till MyScreens på 073-426 71 71 Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du till MyScreens enligt ovan.

12. Garanti

Garantitiden skiljer sig åt mellan olika produkter, vilket specificeras i produktinformationen för respektive produkt. Garantiärenden hanteras olika beroende på varans art. I vissa fall hanteras garantiärenden av tillverkaren eller av denne auktoriserad verkstad. I andra fall hanteras garantiärenden av MyScreens direkt. Kontakta oss gärna för information om garantirutinerna kring den produkt du är intresserad av innan köp om du är osäker.

MyScreens lämnar inga ytterligare garantier utöver respektive tillverkares specificerade garantivillkor.

13. Ansvar för fel

MyScreens ansvar till följd av fel i vara, försening eller skada (såväl direkt som indirekt) är begränsat till vad som följer av dessa Allmänna Försäljningsvillkor samt av konsumentköplagen (1990:932). Ytterligare rättigheter för dig som kund kan dock följa av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantier.

MyScreens ansvarar under inga omständigheter för indirekta skador, följdskador eller någon annan skada till följd av omöjlighet eller svårighet att använda datorer eller information, förlust av information eller utebliven vinst i samband med användning av information eller programvara som finns tillgänglig på MyScreens webbsida.

14. Teknisk support

För teknisk support och användarstöd, har MyScreens rätt att hänvisa dig till respektive produkttillverkare samt, i förekommande fall, till tredjepartföretags betalsupport. Telefonnummer till respektive tillverkare/leverantör anges på MyScreenswebbsida under fliken Kundservice/Vem kontaktar jag. Observera att support och felanmälan kan vara på engelska för vissa tillverkare och i vissa fall ges support endast via e-post och hemsidor. MyScreens kan inte tillhandahålla support på produkter.

15. Kundkonton

Inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) till kundkonton på MyScreens webbsida ska hanteras så att de inte kommer till obehöriga personers kännedom. Genom att ge dina inloggningsuppgifter till någon annan bekräftar du att den personen äger rätt att lägga beställningar i ditt namn och att du är betalningsskyldig för sådana beställningar. Om du tror att någon obehörig person har tillgång till dina inloggningsuppgifter åligger det dig att omedelbart meddela MyScreens detta och att byta ditt lösenord.

16. Personuppgifter

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter framgår av Myscreens  integritetspolicy.

17. Särskilda villkor för programvaror

All programvara som finns tillgänglig för att hämtas från MyScreens webbsida är upphovsrättsligt skyddade verk från respektive tillverkare. Vid köp av programvara erhåller du som kund inte någon annan rätt till denna än vad som följer av de särskilda villkor/licensavtal som medföljer/ingår i programvaran.

18. Immateriella rättigheter

Innehållet på MyScreens webbsida ägs av MyScreens eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom marknadsföringsrättsliga och immaterialrättsliga lagar, vilket innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout etc. inte får kopieras eller på annat sätt användas utan skriftligt godkännande från MyScreens.

Utskrift eller annan kopiering av materialet är tillåtet för eget, privat, icke-kommersiellt bruk. Det är förbjudet att kopiera, spara eller på annat sätt reproducera, bearbeta, ändra, överföra, överlåta, på annat sätt utnyttja eller exploatera materialet eller delar därav utan på förhand givet skriftligt tillstånd av MyScreens.

19. Länkar till tredje parts webbsidor

Länkar på MyScreens webbsida möjliggör för besökare att lämna MyScreens webbsida. De länkade webbsidorna kontrolleras inte av MyScreens och MyScreens bär därför inget som helst ansvar för innehållet på sådana webbsidor eller innehållet i länkarna på sådana webbsidor. MyScreens tillhandahåller endast dessa länkar för att underlätta finnandet av webbsidor och tillhandahållandet av en länk innebär inget godkännande från MyScreens av aktuell webbsida.

20. Tvist

En eventuell tvist kan hänvisas till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). MyScreens har som policy att följa ARN:s rekommendationer.

21. Övrigt

MyScreens kan inte hållas ansvarigt för olägenheter som uppstår på grund av omständigheter utanför MyScreens kontroll, såsom krig, krigsliknande händelser, uppror och oroligheter, extrema väderförhållanden, avbrott i allmänna förbindelser, allmän varubrist, export- och importrestriktioner, laglig reglering eller annat påbud av myndighet i Sverige eller utlandet, strejk, lockout, blockad eller annat arbetshinder, eldsvåda, explosion eller annan olyckshändelse.

MyScreens förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information, innefattande men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Sådana ändringar tillämpas dock inte på redan ingångna köpavtal.

Information och priser lämnas med reservation för tryck- och skrivfel, felaktigheter i angivna tekniska specifikationer, leverantörers zöjningar samt för slutförsäljning.

De uppgifter som lämnas på MyScreens webbsida utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet eller garanti annat än där så är direkt angivet. Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inte annat anges. MyScreens förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa Allmänna Försäljningsvillkor.

22. Konsumentklagomål

Om din MyScreens-product är felaktig är du alltid välkommen att kontakta MyScreens kundservice. Du når vår kundservice på telefonnummer +46 (0)73-426 71 71, via chattfunktionen på vår hemsida eller genom anmälan via ditt kundkonto. 

Om du efter kontakten med kundservice fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för klagomål. ARN är ett alternativt tvistlösningsorgan som MyScreens har åtagit sig att lösa tvister genom. Du når ARN på följande adress:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Information om hur du upprättar en anmälan hittar du på arn.se/om-arn/anmalan.

Du har även möjlighet att använda dig av EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning; https://ec.europa.eu/consumers/odr.

23. Kontakta oss

MyScreens AS
Postadress: 9008 Tromsø
Besöksadress: Seminarbakken 11
Kundtjänst telefon: +46 (0)73-426 71 71
E-post: info@myscreens.se
Organisationsnummer: org-nr. 502089-7806